Mina jul-listor!

I helgen kör jag igång på allvar!

141683-12
bild
Gunilla Mann "Julstök"
  • Putsa fönster!
  • Plocka fram allt julpynt, stakar, stjärnor girlanger mm,
  • Köpa nya lampor om några är trasiga.
  • Köpa blomjord, amaryllis & hyacintlökar o sätta i krukor.
  • Stryka julgardiner och dukar.

Sen är det bara detta kvar :

  • Framkalla julkorten
  • Göra egenkryddad glögg
  • Lusseskatter klara till lucia
  • Dörrkrans av äpplen & granris
  • Baka pepparkakshusen
  • Granris till entrén
  • Hembakat knäckebröd på stång
  • Pysselhelg med barnen till julgranen
  • Chokladgodis, knäck & kola
  • Året julklapp ska "pysslas" med A LOT!! :-)

Sen är jag nöjd... Middan på julafton ska vi få avnjuta hemma hos
mormor sen drar vi oss hem framåt kvällningen och myser bara familjen...

Undra om tomten kommer ihåg vad jag önskat mig!! *S*

- Ett nytt köksförkläde.. typ detta egenkomponerade
- En stavmixer! - Var är du nånstans???
- En stekgryta a´la den här
- Eller vad sägs om denna jul-hanky-panky när barnen somnat??! *S *

Ja, drömma kan man alltid!! :-)

Trevlig helg gott folk!


Kommentarer
Postat av: Elin

Oj oj, du har att göra i helgen! Sambon min är ute och putsar fönster nu. Får se om våra stakar åker upp imorgon, har lite tajt nästa helg nämligen.
Blev lite sugen på Lussekatter nu, men jag är inte så glad för saffran så jag tar inte mycket när jag bakar dom. Ha det så bra. Kram från oss.

Postat av: Sandra

Just ja, advent snart... måste skicka ner maken i källaren för att leta rätt på julsakerna :)
Längtar efter att få sätta igång med julgodiset hehe, ska iaf göra Maraboufudge och Snickersrutor, sen får vi se vad det blir mer.
Tänkte försöka mig på smällkarameller till julpyssel med barnen, måste komma på vad jag behöver först men visst ska man samla på toarullar iaf? Men dom får inte hängas i granen hahaha, där ska det vara stilrent ;)
Kram!

2006-11-26 @ 15:32:57
URL: http://trebarn.blogsome.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback