Sköna söndag...

20223-173
En ljuvlig höstdag och vi beger oss ut för att plocka
av lite äpplen, dom är riktigt stora och fina nu!

20223-175
Röda stora äpplen, vet inte vad dom heter men attans så goda!

20223-172
Joline är snabb att provsmaka! Godkänt! :-)

20223-174
Gula lite mindre, trodde dom skulle vara syrliga men dessa var ännu godare,
söta i smaken och väldigt saftiga, får bli förste kanidater till äppelpaj!

20223-171
Vi tog en promenad åt skogen! Här skymtar vårt hus på grusvägen utanför!

20223-170
Kossorna trivdes i eftermiddagssolen!

20223-169
Joline som vanligt alltid framme och lockar dom till sig!!

20223-168
Nu kom dom!!!!!

20223-167
Bara söta & snälla kossor!!! Dom gillar att bli kliade!

20223-166

20223-165
Dagens äppelskörd! Ska nog börja med en äppelkräm till kvällen iallafall,
resten tar vi imorgon!


Kommentarer
Postat av: Elin

Åh vad fina bilder på korna, ja dom andra med! Jag bara älskar kor och kalvar. Tror äpplena är Ingrid Marie, dom röda alltså. Dom gröngula vet jag inte. Hoppas pajerna blir goda. Kram från oss.

Postat av: Sandra

Hihi, vi valde samma rubrik idag :) Underbara bilder från dagen! Skulle gärna göra äppelpaj på dom äpplena, mums!
Joline ser så glad och lycklig ut på alla kort, stora fina tjejen! Hur är det med hennes finger nu, har antibiotikan kickat in?

Näru, jag och kameran kommer inte alls överens :( Dom flesta korten blir fortfarande suddiga och om jag lyckas ta ett med någorlunda skärpa blir det alltid så ljust mitt i kortet.... Har ju ingen lust att behöva ändra inställningar innan jag fotar utan jag vill köra på gamla hederliga auto-funktionen som jag alltid gjort *muttrar* Fattar inte hur den här kameran kunde få bäst i test, måste ha varit i Uruguay eller nåt, inget ont om det landet *S*
Jag borde ha stått på mig och köpt en Canon, tittade på bla Ixus 8-nånting, men den ville inte Micke ha. Det är ju i stort sett bara jag som fotar. Jaja, vad är väl en bal på slottet... så fort den här kameran är avbetalad så får jag väl köpa en ny. :/
Nu ska jag bläddra igenom söndagsbilagorna i jakt på nya recept, är så trött på ASP.NET ( det jag pluggar) så nu lägger jag ner det för ikväll.
Kram och godnatt!
/Sandra

2006-10-15 @ 22:54:19
URL: http://trebarn.blogsome.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback