Jultankar...

20223-154
Det blåser & viner ute här på ön idag, längtar efter julen, den varma glöggen
tallbarrsdoften och alla glimmande juleljus i fönstren....

Vill ha jul NU!!!
Förra julen blev allt mer än fridfull och välplanerad,
fyra dar innan julafton bar vi in möblerna i huset,
köket var halvfärdigt och vi hade ingen el förutom byggström
och en massa svarta kablar överallt...
Till trots fick vi in julgranen på julafton kl. 12, stressklädde den med
akutinhandlade julpumlor och glitter! Julmiddan blev av
upplyst av stearinljus och lyktor, tomten kom och allt var
visserligen jul men inte som min vision om hur den ska vara!

I år ska jag börja i tid, typ NU!! *haha*
Har skrivit långa listor om julbaket, pysslet och julklapparna
som ska fixas. Ska göra mina traditionella pepparkakshus
som jag ger bort i julklapp, ska hänga upp pepparkakshjärtan
i köket, eget knäckebröd på trästång, jag ska baka lussekatter & några
små julkakor, det ska bli ett fat med chokladgodis och knäck & kola!

Pyssla ska vi göra med barnen, kristyrfigurer, smällkarameller och
halmhjärtan, marsipanfigurer, snölyktor & snögubbar!
Jag ska ha en äppelkrans på dörren och granris på farsutrappan!
En tallrik gröt till tomten och apelsiner med nejlikor i fönstren, jag ska
göra egenkryddad glögg som får stå å dra lagom till julafton, jag ska fota
tomtebarn till julkorten som aldrig blev skickade förra året, jag ska
leta fram alla våra jul-CD så jag kan gå här och dona o få in rätta
stämmningen, måste fixa mig nåt snyggt också att ha på mig till julafton!

Ska verkligen börja planeringen på allvar nu!
Denna jul blir vår första jul i Öjkroken!! Ska bli sååå härligt!
OCH!! Så vill jag ha SNÖ också, massor av snö!!! :-)

Tomtens hemsida!! :-)

Kommentarer
Postat av: Elin

Åh så mycket som du ska fixa till julen så gör du rätt i som börjar i tid:) Jag längtar också till jul men tror inte det blir hälften gjort här. Vi är inte hemma på julafton eller juldagen. Och jag är ju höggravid då:) Så jag ska ligga på soffan och äta paradischoklad. *ler*
Kram från mig.

Postat av: cia

Åh shit, ska man börja tänka på julen redan nu?? *ler* Nja, julen får vänta lite hos mig. Men det kommer ju tids nog ändå.

Ha det bra.

Kram Cia.

2006-10-12 @ 16:02:32
Postat av: jenny m thea & moa

Jul nu? Du är galen *skojar* Först ska vi tjejer här hemma(skorpioner)fira våra födelsedagar sen ska det få bli advent och sen lucia och jul *s* så olika det kan vara. Fast jag har börjat att tänka och fixa liiite med julklappar där gillar jag att vara ute i god tid.
*kram på dej och God Jul*

2006-10-12 @ 16:58:33
URL: http://spaces.msn.com/members/theamoas
Postat av: Therese

Du är en riktig galenpanna*s*, julen har endast sått ett litet frö i mina tankar, men visst är det mysigt med jul alltid.

Stor kram

2006-10-13 @ 23:21:12
URL: http://therese.versiblog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback